Nadia, pisząc wspólnie z Karmelkiem swoje powieści, w których każda z nich miała także swoje powieściowe alter ego, rozwijała wyobraźnię, mieszając elementy rzeczywiste z fikcyjnymi. Zarówno w planie rzeczywistym, jak i powieściowym, chciała założyć zespół muzyczny. W realu to nie było takie proste, bo póki co, przymierzała się dopiero do nauki gry na wymarzonym i zakupionym w końcu keyboardzie. Ale powieściowy zespół - „Floating Ice” (chociaż to chyba nie jedyna grupa występująca w powieści ?– proszę o wyjaśnienie Karmela), miał dyskografię szczegółowo zaplanowaną aż do 2022 roku! I Nadia napisała całą masę tekstów piosenek po angielsku, przeznaczonych dla tego zespołu.

Ile w tych tekstach Jej samej, Jej emocji, uczuć, a ile fikcji pasującej do koncepcji całej powieści, naprawdę trudno to ocenić. Ale teksty są niezłe. Tylko nie traktujcie tego zbyt dosłownie, pamiętając cały czas o tym kontekście powieściowym.
I jak zwykle kilka próbek:
"liquid flame"
you're so fragile now
your eyes beg for help
is that a tear on your cheek?
is it possible that you feel...?
but whatever it means
wherever you've run
however deep you hide
you're helpless in my memories
in my imagination
i can do anything to you.
i still keep on fantasizing
you're a liquid red flame
you're a blush of shame
you're a bird caught and bound
you're an empty silent sound
you're a china figure to crack
you're the love that i lack
"lights"
lights all over all around
lights on surface reflect inside
candlelights and halogenes
lights in mind and lights in glance
lights on water lights on air
light your way and light your prayer
spotlights on and streetlights out
light your whisper light your shout
lights in me and lights on you
light your fire and feel it too
lights on skin and lights in eyes
light the scene and drop the dice
raise your head and let lights glare
light tour grievance if you dare
lights on me and lights in you
shut them down and shut me too
"emptity"
the pages left uncut
books i've never read
things i haven't finished
and words we haven't spoken
underwear never worn
feelings never mentioned
things i haven't seen
tricks of a sick imagination
all of my dark fantasies
each and every one
overwhelming silence
the emptity
sketches from the edge
empty cups and teapots
the edge of life and dreaming
a single stone on a desert
all of the angels' wings
each and every one
overwhelming silence
and emptity
"unimportant"
was it just a trivial misunderstanding
was it simply a temporary tension
or were we running to an obvious ending
or were we looking for hell or whatever
it's unimportant now
how could it get so messed up
it seemed to be so unimportant
and it's unimportant now
no one knows
no one understands until they experience
no one can stop it
but it's over, honey
it's unimportant now
1 komentarz:
wiem, że nie na temat...
właśnie sobie weszłam na twitter (taki pamiętnik internetowy). ostatni wpis na profilu Nadii to:
goodnight now.
2 months ago from web
... jakoś mnie to ruszyło...
~Justyna, 2008-09-04 16:14
--------------------------------
Owszem. Założyłyśmy zespół Floating Ice. Dla sprostowania w powieści nazywał sie Future Simple i miał nieco inny skład inż w rzeczywistości. MIałysmy spisaną juz dyskografie. Przykładowe tytuły. Zaczynałyśmy tworzyć. Moim instrumentem była gitara basowa. Ona zawsze marzyła o syntezatorze... Może, a raczej na pewno był to częściowo wpływ Depeche Mode...
~Caramelek, 2008-09-05 22:19
-------------------------------
nie wiem czy to tak mozna ale w sumie zapytam... te teksty Nadii sa swietne i zastanawiam sie czy moglabym wykorzystac jeden z nich, zrobic do niego muzyke, bo tak sie sklada ze mam zespol ktory moglby to zrobic;] pozdrawiam
~Jula, 2008-09-07 14:51
-----------------------------
Chętnie widziałabym, posłuchałabym takiej próby wykorzystania tekstów Nadii, których zresztą jest dużo, dużo więcej.
Proszę o kontakt mailowy
~mamaNadii, 2008-09-07 15:27
Prześlij komentarz